Szükséges eszközök:
- Kinyomtatott markeres lapok, a modellek QR kódjával (Innen letölthető PDF formátumban)
- Tabletek, vagy a tanuló saját telefonja
- WIFI internet a tanteremben
Tanári útmutató:
- Alakítsunk véletlenszerűen 6 csoportot! Minden csoportban legyen legalább egy eszköz, ami alkalmas a webgl technológia használatára
Helyezzük el a markeres lapokat az osztályban 6 különböző helyre! - A csapatok tetszőleges sorrendben vizsgálják meg a markeres 3D AR modelleket.
- A tanulók feladata a modellekben a mozgások tanulmányozása, információgyűjtés.
- Az óra végén a csapatok rendszerezzék az megszerzett információt!
(Mozgások iránya, sebessége, gyorsulás, szabályos mozgások felismerése.)
Markeres AR használata:
- A modell egy webgl nyelven megírt HTML oldal, amit le kell tölteni az eszközre. Az eszköz bármilyen operációs rendszerű, kamerával rendelkező számítógép, tablet, telefon lehet.
- Az modell letöltéshez a QR kódokat kell használni. A kamera engedélyezése után már csak a marker kép felé kell irányítani a kamerát!
- Minden modell ugyanazzal a markerrel működik, mivel a marker csak a kamera helyzetét segít kiszámolni a valósághoz viszonyítva.
- A kamera, és a marker is szabadon mozgatható, de a kamera folyamatosan „lássa” a markert!
A modellek hagyományos 3D verzióban kamera használata nélkül is megnézhetők: