Támogatás

Az oldal oktatási célra készült, és folyamatosan fejlesztem, amikor időm engedi. A tárhelyet önerőből tartom fent, ezért bármilyen támogatással segíted a további működést. 

Paypal címem: 
niethammer.zoli@gmail.com

Felhasználói módok

Az oldalt három módban is használhatod. Részletek itt olvashatók.

AR marker

A marker egy olyan kép, amelyet a kiterjesztett valóság modellkhez használunk. Nyomtasd ki kb. 10-15 cm méretben, vagy nagyítsd ki egy monitoron, tabletten!

A NASA Shuttle Radar Topography programja során majdnem az egész Föld domborzatát felmérték radaros távolság méréssel. A teljes adatbázis ingyenesen elérhető 30 m pontossággal. Regisztráció után a nyers mérési adatok letölthetők, de a szövegfájlt fel kell dolgozni valamilyen szoftverrel. Van egy egyszerűbb út is, mivel az egyes térképészeti blokkok JPG formátumban is hozzáférhetők. Ezek szürke árnyalatos képek 3601x3601 pixeles méretben. Minél fehérebb egy pixel, annál magasabb az adott terület.

Interaktív online térképen böngészhetők a blokkok, és pár kattintással letölthetők a JPG állományok:

https://dwtkns.com/srtm30m/

 

Az egérrel kinagyítva egy blokkot, már láthatók a fontosabb nevek, így könnyebb beazonosítani a helyet. A blokkra kattintva megnyitható a szürke árnyalatos JPG.

 

A képet másold át egy szerkesztőbe, majd vágd ki a lényeges részt. Itt most a Dunakanyar egy részlete volt a fontos.

 

Végül méretezd át úgy, hogy 400x400 pixelnél kisebb legyen a kép, majd tetszőleges néven, de PNG formátumban mentsd el!

 

Ezt a PNG képek kell a saját tárhelyedre, vagy a TESZT tárhelyre feltölteni!

 

A PNG-re kattintva a következő utasítás kerül a baloldali editorba:

transparent.texture(/terraimage/dunakanyar.png, 1, 1,fiók_neve)

Írd át erre:

terra.image(/terraimage/dunakanyar.png, 20, 20,fiók_neve)

A fiók_neve helyen természetesen a te fiókód neve lesz automatikusan beírva.

A 20 egység a kész 3D térkép x, és y mérete lesz. A z irányú méretet a PNG szürke árnyalatából számítja a program. Szükség esetén korrigálható a MÉRET utasítással. Érdemes még az egész geometriát 90 fokkal elforgatni.

A teljes kód:

anyag(matt)
szín(szürke)

forgás(-90,0,0)
méret(1, 1, 0.6)

terra.image(/terraimage/dunakanyar.png, 20, 20,webglbasic)
camera(KAM1, 7.64, 18.96, 22.6, 0, 0, 0)


Kattints a képre!

Ha sikerül a NASA mappal közel azonos műholdképet találnod, akkor azt textúrának be is rakhatod a szürke szín helyett. A beépített textúrák között megtalálod a FUJI hegy mapját, és textúráját is.

KÓD:

anyag(matt)
szín(fehér)

texture(grid/fuji_textura.jpg)

forgás(-90,0,0)
méret(1, 1, 0.6)

terra.image(grid/fuji.png)

 

Kattints a képre!