COMPILER


TUTORIAL

Keresés

Bemutatkozás

Ez az oldal elsősorban gyereknek készült. Egy általam kitalált programozási nyelvet fordít át WebGL nyelve. Az új böngészők ezt már képesek 3D-ben megjeleníteni.

Az oldal ingyenes, ezért bármilyen támogatásnak örülök. (Megosztás, reklámozás, anyagi támogatás.)

Niethammer Zoltán


PayPal azonosító:
niethammer.zoli@gmail.com 

3D Időkép

Fejlesztés alatt van a 3D időkép vizualizáció, amely az ingyenes adatbázis  alapján élőben mutatja a legfontosabb időjárási adatokat. 

A fejlesztés részleteiről itt olvashatsz: 3d-idokep

FPV

A three.js orbit nevű vezérlőjét használtam eddig a modellek körbejárására. Ez kicsit zavaró lehet, ha épületeket akarunk modellezni, esetleg belsőnézetes játékok fejleszteni. Ezért készítettem egy saját vezérlő kódot, ami az orbitális kamerát blokkolja, és a felhasználó a billentyűzettel mozgathatja a kamerát. Így a kamera az XZ sík felett 3 egységgel mozoghat csak.

A kód elején a VEZÉRLÉS(FPV) paranccsal állítható be az üzemmód. Ez még kevés lesz, mert egy kamerát is be kell építeni a start pozícióba: KAMERA(START, 0, 3, 10,   0, 3, 0) A vezérlő kód úgyis Y=3 síkban tartja a kamerát, tehát eleve azt is érdemes megadni. Az X, és a Z szabadon változtató. A példában a kamera a (0,3,10) pozícióban lesz, a nézőpont iránya pedig (0,3,0), vagyis a párhuzamos az alapsíkkal. Nézhet a kamera kicsit lefelé (0,2,0), vagy esetleg felfelé is (0,4,0).

A fordítás után nem működik sem az egérrel történő navigálás (kikapcsoltuk), sem a billentyűzettel történő irányítás (nem aktív a 3D keret). Rá kell kattintani a kameránk gombjára, és utána már működik az FPV navigálás is.

Nem igazán hasznos ez a navigálás sem, ha minden tárgyon szabadon át tudunk menni. Éppen ezért egy új paranccsal szabályozható a kamera, és a tárgy ütközése. Ha bekapcsoljuk az ütközést, akkor az utána következő téglatestek, gömbök, és hengerek akadályozzák a kamera szabad mozgását. A többi geometria még nem használható ütközésre, de folyamatban van ennek a megoldása is.