COMPILER


TUTORIAL

Bemutatkozás

Ez az oldal elsősorban gyereknek készült. Egy általam kitalált programozási nyelvet fordít át WebGL nyelve. Az új böngészők ezt már képesek 3D-ben megjeleníteni.

Az oldal ingyenes, ezért bármilyen támogatásnak örülök. (Megosztás, reklámozás, anyagi támogatás.)

Niethammer Zoltán
niethammer.zoli@gmail.com 

Legjobb munkáim

3D függvények: 

Fogaskerekek:

Boszniai piramis:

Napfogyatkozás:

Holdfogyatkozás:

Hidrogén:

Vízmolekulák

Ebben a példában 101 db vízmolekulát generálok.

Az egész persze azzal kezdődik, hogy 1 db molekulát elkészítek. Ennek a geometriája elég egyszerű, mivel 3 db gömbből áll. A „Chem” textúrák közül az oxigén, és a hidrogén textúráit használtam a gömbök felszínén.

Nem akartam fényes, csillogó felületet, ezért a szín utasításban csak az első paraméter fehér, a többi fekete, illetve a negyedik paraméter a csillogás mértéke is nulla.

Ezután a három gömböt a „VÍZ’ nevű csoportba helyeztem. Később majd ezt fogom klónozni.

A következő blokkban egy ciklus 100x másolja le a VÍZ csoportot, és előtte véletlenszerűen elforgatja, és helyezi el a térben a másolatokat. Minden másolat egyéni nevet kap OBJ_$N, ahol $N helyén a ciklus pillanatnyi számértéke lesz: OBJ_1, OBJ_2 .. OBJ_100

Ezt a 100 db másolatot, és az eredeti VÍZ objektumot is csoportba foglalom OBJ néven. Legvégül csak ezt kell egy forgató animációval megforgatni.