Támogatás

Az oldal oktatási célra készült, és folyamatosan fejlesztem, amikor időm engedi. A tárhelyet önerőből tartom fent, ezért bármilyen támogatással segíted a további működést. 

Paypal címem: 
niethammer.zoli@gmail.com

 

 

Felhasználói módok

Az oldalt három módban is használhatod. Részletek itt olvashatók.

Felhasználási lehetőségek

AR marker

A marker egy olyan kép, amelyet a kiterjesztett valóság modellkhez használunk. Nyomtasd ki kb. 10-15 cm méretben, vagy nagyítsd ki egy monitoron, tabletten!

Szükséges eszközök:

Tanári útmutató:

  • Alakítsunk véletlenszerűen 6 csoportot! Minden csoportban legyen legalább egy eszköz, ami alkalmas a webgl technológia használatára
    Helyezzük el a markeres lapokat az osztályban 6 különböző helyre!
  • A csapatok tetszőleges sorrendben vizsgálják meg a markeres 3D AR modelleket.
  • A tanulók feladata a modellekben a mozgások tanulmányozása, információgyűjtés.
  • Az óra végén a csapatok rendszerezzék az megszerzett információt!
    (Mozgások iránya, sebessége, gyorsulás, szabályos mozgások felismerése.)

Markeres AR használata:

  • A modell egy webgl nyelven megírt HTML oldal, amit le kell tölteni az eszközre. Az eszköz bármilyen operációs rendszerű, kamerával rendelkező számítógép, tablet, telefon lehet.
  • Az modell letöltéshez a QR kódokat kell használni. A kamera engedélyezése után már csak a marker kép felé kell irányítani a kamerát!
  • Minden modell ugyanazzal a markerrel működik, mivel a marker csak a kamera helyzetét segít kiszámolni a valósághoz viszonyítva.
  • A kamera, és a marker is szabadon mozgatható, de a kamera folyamatosan „lássa” a markert!

 

A modellek hagyományos 3D verzióban kamera használata nélkül is megnézhetők: