COMPILER


TUTORIAL

Bemutatkozás

Ez az oldal elsősorban gyereknek készült. Egy általam kitalált programozási nyelvet fordít át WebGL nyelve. Az új böngészők ezt már képesek 3D-ben megjeleníteni.

Az oldal ingyenes, ezért bármilyen támogatásnak örülök. (Megosztás, reklámozás, anyagi támogatás.)

Niethammer Zoltán
niethammer.zoli@gmail.com 

Legjobb munkáim

3D függvények: 

Fogaskerekek:

Boszniai piramis:

Napfogyatkozás:

Holdfogyatkozás:

Hidrogén:

Kezelői felület

Kattints a főoldalon a következő ikonra: 

A kezelői felület nagyon egyszerű. Alapesetben két részre van osztva a képernyő. A baloldaliban van a szövegszerkesztő, és a menü, a jobboldaliban az utoljára lefordított 3D tartalom.

1: Egyszerű szövegszerkesztő
2: A „Konvertál” gombbal lehet fordítani a szöveget 3D tartalomra
3: Menü
4: 3D tartalom

 

Navigálás a 3D térben

A jobboldali keretben az egérrel lehet navigálni a következő módszerrel:
BAL gomb lenyomása mellett húzva az egeret lehet forgatni a kamerát a nézőpont körül.

JOBB gomb lenyomása mellett húzva az egeret lehet forgatni a kamera nézőpontját eltolni.

GÖRGETŐ gombbal lehet közelíteni, vagy távolítani a kamerát.

 

Előre definiált kamerák

Az egérrel navigálva könnyű „eltévedni”. Ezen segítenek a képernyő jobb felső sarkában látható gombok, amelyekkel négy előre beprogramozott kamera nézőpontjára lehet ugrani. Ezek a gombok csak akkor látszódnak, ha be van kapcsolva a koordináta rács!

 

Beállítások

Ebben a menüben be/kikapcsolható néhány paraméter, ami befolyásolja a fordítást. Ha mindet kikapcsolod, akkor neked kell beállítanod a 3D tartalom összes jellemzőjét: geometria, kamerák, fények.

A koordináta rács segít a 3D térben a testek elhelyezésében, és az előre megadott kamerákat is használhatod. Ilyenkor érdemes a -10 … 10 tartományban dolgozni, mind a három tengely mentén. A kész modellek lefordításánál ez kikapcsolható.

 

Fény nélkül a testek színe, textúrája nem érvényesül. alapesetben 2 db fényforrást automatikusan elhelyez a program a 3D térben, ha bekapcsolod a Direkt fényforrás menüpontot. Egyébként neked kell a fényeket is beállítanod.

 

A Háttérfény menüvel a sötét (árnyékos) részek megvilágítását lehet beállítani. Ha nincs háttérfény, akkor az árnyékos részek teljesen feketék lesznek. Ez is beállítható a programból, ha kikapcsoltad.

 

Az Égbolt menü bekapcsolása esetén a 3D modellbe kerül egy 2000 egység sugarú gömb, ami színátmenetes textúrát kap. Ennek színe beállítható a programból is. Bekapcsolása esetén könnyebb navigálni.

  

Példák

A menüben van néhány példaprogram, amelyek segítenek az utasítások megértésében, és ezek módosításával könnyebben megértheted a WEBGLBASIC nyelvet.

Súgó

A súgó menü a jobboldali keretbe betölti az összes utasítás leírását. Mindegyiknél vannak példák is, melyeket csak át kell másolni a szerkesztőbe, majd lefordítva újra látható lesz a 3D tartalom.

  

Új lehetőség a példák betöltésére a 3 keretes oldal. A jobboldaliban kattintva a kis képekre betöltődik a szerkesztőbe a program forrása. Lefordítva megkapod a működő 3D tartalmat.

http://webglbasic.com/compiler/index_examples.html