Támogatás

Az oldal oktatási célra készült, és folyamatosan fejlesztem, amikor időm engedi. A tárhelyet önerőből tartom fent, ezért bármilyen támogatással segíted a további működést. 

Paypal címem: 
niethammer.zoli@gmail.com

Felhasználói módok

Az oldalt három módban is használhatod. Részletek itt olvashatók.

AR marker

A marker egy olyan kép, amelyet a kiterjesztett valóság modellkhez használunk. Nyomtasd ki kb. 10-15 cm méretben, vagy nagyítsd ki egy monitoron, tabletten!

A webglbasic nyelvet kifejezetten gyerekeknek találtam ki. A célom az volt, hogy nagyon egyszerű, magyar nyelvű utasításokkal tudjanak 3D tartalmat előállítani. Ismerjék meg a 3D modellezés alapjait, és képesek legyenek egyszerű testeket elhelyezni a 3D térbe.

Mindezt online, vagyis ne kelljen semmit sem letölteni, vagy telepíteni. A megjelenítésre is a webböngészőt használom, annak webgl értelmező modulját. A legfrissebb kiadású böngészők (chrome, firefox, opera) alkalmasak erre akár windows, akár android környezetben.

A kódot is a böngésző felületén kell megírni, majd elküldeni a szervernek fordításra. A fordítás után az eredményt szintén a böngésző fogadja, és jeleníti meg. A kód kimásolható, és saját tárhelyre menthető, vagy lehetőség van – regisztráció után – a szerveren történő tárolásra is.

A szöveges kódolás miatt alapvetően egyszerű geometriákat lehet használni: gömb, henger, téglatest, kúp, gúla, vonal, háromszög. Ugyanakkor más forrásból OBJ formátumú geometria beimportálható, így szinte bármilyen test beilleszthető a kódba.

A testek felszínére helyezhető textúrákból jónéhány megtalálható a beépített gyűjteményben. Szükség esetén a felhő alapú tárhelyre a felhasználó saját textúrákat is feltölthet. (Ehhez szintén saját fiók kell.)

Haladóbb szinten a geometriákat lehet animálni hely, méret, és forgás animációval. Interaktívvá tehető a modell a képernyőre helyezett gombokkal, amelyek animációkat indíthatnak, vagy állíthatnak le.

Az utasításkészletet folyamatosan bővítem, érdemes a súgóban tájékozódni, illetve erre az oldalra bővebb cikkeket is írok időnként.

Kinek ajánlom?

Általános iskolában:

-          Matematika: geometriai testek bemutatása, koordináta-rendszerek megismerése

-          Informatika: programozás szövegesen

-          Földrajz: domborzati térképek 3D-ben

-          Kémia: molekulák szerkezete 3D-ben

Magasabb szintű matematikai tudással rendelkező középiskolásoknak, egyetemistáknak:

-          szögfüggvények alkalmazása 3D testek generálására

-          3D koordináta rendszerek átszámolása

-          3D függvények megjelenítése

A lehetőségek szinte korlátlanok. Létezik egy facebook csoport is, ahol válaszolok a kérdésekre, illetve a legújabb fejlesztéseket is ott mutatom be először.

Ismerkedj a rendszerrel a compiler oldalon:

Használt a kidolgozott példákat!