COMPILER


TUTORIAL

Bemutatkozás

Ez az oldal elsősorban gyereknek készült. Egy általam kitalált programozási nyelvet fordít át WebGL nyelve. Az új böngészők ezt már képesek 3D-ben megjeleníteni.

Az oldal ingyenes, ezért bármilyen támogatásnak örülök. (Megosztás, reklámozás, anyagi támogatás.)

Niethammer Zoltán
niethammer.zoli@gmail.com 

Legjobb munkáim

3D függvények: 

Fogaskerekek:

Boszniai piramis:

Napfogyatkozás:

Holdfogyatkozás:

Hidrogén:

3. Lecke: Egyszerű animációk

Az egyszerű animációk 0-100% időtartamra adják meg az animációk fázisait. A KULCS utasítással kell legalább 3 fázist leírni. A többit a program lineáris interpolációval számolja ki. A KULCS utasítás 4 paraméterrel rendelkezik:

- Az első a fázis százaléka 0..100% között. Célszerű 0%-al kezdeni, és 100%-al befejezni a kulcsok felsorolását.
- A következő 3 paraméterben koordinátákat, forgási szögeket, vagy méret adatokat adunk meg, az animáció típusától függően.

Az animációnak nevet kell adni, illetve a 3D objektumnak is, amit mozgatni akarunk.

A következő példában OBJ-nek neveztem a kúpot, és AN1-nek az animációt. A [0,0,0] pontból mozgatja a [0,5,0] pontba, majd vissza.

A kód:

szín(#DF7401)
henger(0,2,4) def OBJ
animáció(AN1)
kulcs( 0%, 0, 0, 0)
kulcs( 50%, 0, 5, 0)
kulcs(100%, 0, 0, 0)
animáció.hely(OBJ,AN1)

Hibalehetőségek:

  • Nem 0%-al kezdődik az első kulcs.
  • Nem 100%-al végződik az utolsó kulcs.
  • Legalább 3 kulcs kell!
  • A kulcs utasításban a szóközt lehet tagolásra használni, de a % jel után ne legyen!

A következő videókat teljes képernyőn HD felbontásban érdemes megnézni!

HELY animáció:

Egyenletes mozgás 5 kulccsal.

Az első, és az utolsó kulcs nem egyforma, ezért hirtelen átugrik a kocka a végén.

Az első, és a második kulcs közötti távolságot (16 egység)
Az idő 10%-a alatt kell megtennie, ezért sokkal gyorsabb a mozgása.

 

FORGÁS animáció:


MÉRET animáció: