COMPILER


TUTORIAL

Bemutatkozás

Ez az oldal elsősorban gyereknek készült. Egy általam kitalált programozási nyelvet fordít át WebGL nyelve. Az új böngészők ezt már képesek 3D-ben megjeleníteni.

Az oldal ingyenes, ezért bármilyen támogatásnak örülök. (Megosztás, reklámozás, anyagi támogatás.)

Niethammer Zoltán
niethammer.zoli@gmail.com 

Legjobb munkáim

3D függvények: 

Fogaskerekek:

Boszniai piramis:

Napfogyatkozás:

Holdfogyatkozás:

Hidrogén:

4. Lecke: Fények, árnyékok

 

Fények

Alapvetően kétféle fényforrással dolgozhatunk. Az egyik pontszerű, a másik párhuzamos fénysugarakat bocsájt ki. A pontszerű lámpa nem vet árnyékot. Csak a direktfénnyel érdemes világítani, ha fontos az árnyékolás is.
Alapesetben több lámpa is van minden modellben, hogy látszódjanak a testek. Amikor te helyezed el a fényforrásokat, akkor ki kell kapcsolni minden más fényforrást.

A példában a diketfény utasításban azt kell megadni, hogy honnan világít a fényforrás a [0,0,0] pontba. Itt a [-10,8,0] balról kicsit fentről világít, vagyis az árnyékok jobbra vetülnek.

 

 A direktfény utasításnak lehet negyedik paramétere is, amivel a fény erősségét szabályozhatod. Alapesetben 1.

Ez itt a dupla fényerő:

direktfény(-10,8,0,2)

Az utolsó paraméter az árnyékok erősségét adja meg. Értékel 0..1 között lehet. Alapesetben 0.8

Ez egy halvány árnyék:

direktfény(-10,8,0,2,0.2)

Textúrázott alapon 2-es erősségű fényforrás, 0.9-es árnyékkal:

 

 

ÁRNYÉKOK

Az árnyék utasítás mindössze 2 paraméterrel rendelkezik:

Az első be/ki értéke bekapcsolja, hogy a tárgy mögött legyen-e árnyék. Így mögötte minden tárgyon látszik az árnyék, ha azok fogadják az árnyékolást.

A második paraméter be/ki értéke bekapcsolja, hogy fogadja-e az előtte lévő tárgyak árnyékát a test.

Alapesetben mindkettő be van kapcsolva.

A példában több kombináció is megfigyelhető: