COMPILER


TUTORIAL

Bemutatkozás

Ez az oldal elsősorban gyereknek készült. Egy általam kitalált programozási nyelvet fordít át WebGL nyelve. Az új böngészők ezt már képesek 3D-ben megjeleníteni.

Az oldal ingyenes, ezért bármilyen támogatásnak örülök. (Megosztás, reklámozás, anyagi támogatás.)

Niethammer Zoltán
niethammer.zoli@gmail.com 

Legjobb munkáim

3D függvények: 

Fogaskerekek:

Boszniai piramis:

Napfogyatkozás:

Holdfogyatkozás:

Hidrogén:

11. Lecke: 3D szövegek

A 3DSZÖVEG, vagy a 3DTEXT utasítással szöveges információból készíthetünk 3D geometriát. A többi utasításhoz hasonlóan minél több paramétert adunk meg, annál több jellemzőt módosíthatunk. A legfontosabb az első paraméter, maga a szöveg. Ez lehet magyar ékezetes, és szóközt is tartalmazhat. A második paraméter a szöveg magassága.

3dtext(LAVA TEXTURE, 2)

A többi geometriához hasonlóan erre is vonatkoznak a szín, textúra, és a transzformációs utasítások. Egyéi nevet is ugyanúgy kaphat, mit az egyszerű geometriák.

3dtext(LAVA TEXTURE, 2)  DEF  SZ1

A harmadik paraméter a szöveg vastagsága (z irányban).  

3dtext(12345, 5, 1)

 

Alapesetben a szöveget merőleges kihúzással generálja a program. Lehet használni lekerekítést a kihúzás elején, és a végén, ha engedélyezzük a BEVEL funkciót.

3dtext(ABCDE, 5, 1, true, 0.4, 0.4, 1)

Először a 4. paramétert true-ra kell állítani, hogy engedélyezve legyen a BEVEL, majd a következő 3 db paraméter alakítja ki a lekerekítés módját:

5. paraméter a lekerekítés Z irányú mérete lesz
6. paraméter a lekerekítés Y irányú mérete lesz
7. paraméter megadja, hogy hány darabból (szegmensből) legyen megoldva a lekerekítés. Lehet akár 1 is, de legalább 20 kell egy szép sima lekerekítéshez

 

 

A FONT utasítással lehet még a betűk alapját módosítani. A betűtípus számát kell megadni a következő minta lapján.