Keresés

Bemutatkozás

A böngészők képesek webgl 3D tartalmak megjelenítésére is, de a kód megírása felkészült programozót igényel. Ezt az oldalt azért fejlesztem, hogy egyszerű utasításokkal könnyen, és gyorsan lehessen ilyen tartalmakat készíteni programozási tudás nélkül is. Az oldal ingyenes, ezért bármilyen támogatásnak örülök. (megosztás, reklámozás, anyagi támogatás.)

Niethammer Zoltán


PayPal azonosító:
niethammer.zoli@gmail.com 

AR marker

A marker egy olyan kép, amelyet a kamera 3D viszonyítási pontnak tekint, ha betöltesz egy AR tartalmat. Az oldalon található tartalmak a következő képet használják:

 

Ajánlott oldalak

Pontfelhő alapok

A pontfelhő egy olyan geometriai elem, amelybe sok – akár több 1000 – pontot is elhelyezhetünk. A pontfelhő animálása a benne lévő összes pontra érvényes. Alapesetben a pontok 2D négyzetek, amelyek mindig a kamera felé fordulnak.

A sok pont generálására jól használható a FOR ciklus, és a RAND függvény. A következő példában 3000 db pont koordinátáit generáljuk véletlenszerűen egy 10 egység oldalú kocka belsejébe. A pontok színe #77700, mérete 0.5 egység.

A forráskódokat átmásolhatod az online fordítóba, vagy a képekre kattintva kipróbálhatod a kész 3D tartalmakat. 

 

A pontok helyére átlátszó PNG textúra is kerülhet, ha a pontfelhő utasítás elé kerül egy partice (részecske) utasítás. A textúrák között vannak kifejezetten erre a célra telepített PNG fájlok a particle mappában.


 

Jól használható gömbhalmazok generálására a POLAR utasítás. Ez automatikusan létrehozza az X,Y,Z koordinátákat at r,beta, és theta adatok alapján.

További részletek a polárkoordinátákról: https://hu.wikipedia.org