Támogatás

Az oldal oktatási célra készült, és folyamatosan fejlesztem, amikor időm engedi. A tárhelyet önerőből tartom fent, ezért bármilyen támogatással segítheted a további működést.

Paypal címem: 
niethammer.zoli@gmail.com

AR marker

A marker egy olyan kép, amelyet a kiterjesztett valóság modellkhez használunk. Nyomtasd ki kb. 10-15 cm méretben, vagy nagyítsd ki egy monitoron!

Új utasítások: TÉGLATEST, TEXTÚRA, Kommentek

A TÉGLATEST, vagy röviden TÉGLA utasítás 3 paraméteres: szélesség, magasság, mélység, azaz x,y,z kiterjedés. Ha valamelyik kiterjedést nagyon kicsire állítjuk (0.001), akkor szinte sík lapot kapunk.

FONTOS: A tizedes törteknél pontot használunk!

Először rajzolunk az origóba egy lapos téglatestet:

 

Most a téglatest felszínére egy textúrát helyezünk. Ezt az utasítást nem kell begépelni, mivel egérrel az adott textúrára kattintva a kurzor helyére másolódik a megfelelő kód.

Bővebben itt olvashatsz a beépített textúrák alkalmazásáról: http://webglbasic.com/index.php/11-felszin

A SZÍN utasítás módosíthatja a textúra színárnyalatát, ezért fontos, hogy fehér legyen!

  • A kódszerkesztőben a kurzort helyezd a TÉGLA utasítás elé!
  • Nyisd meg a textúra ablakot, majd keresd meg a Mine3 kategóriában a csoportot!
  • A textúrára (képre) kattintva a kurzor helyére kerül a megfelelő utasítás.

 

Mivel a textúra mind a 6 oldalra egyformán kerül, az oldalsó lapokon összenyomott lesz a kép. Ezen nem tudunk segíteni csak úgy, hogy mind a 6 lapot külön megrajzoljuk más-más textúrákkal, vagy nagyon laposra állítjuk a magasságát. Ekkor már nem fog látszódni az oldallap.

 

Most a padlóra 4 db minecraft kockát fogunk rajzolni. Ehhez meg kell határozni a rajzolás helyét!

 

Mivel egyre hosszabb kódot írunk, érdemes lesz kommenteket írni a programba, ami később segít értelmezni a kódot. Bármilyen megjegyzés, vagy kód írható 2 db / jel mögé. Azt a fordító nem veszi figyelembe.

A 4 egység oldalú kocka megrajzolása nem a megfelelő eredményt adja, mivel a padló alatt, és felett is lesz 2-2 egységnyi része. Ennek az a magyarázata, hogy a testek geometriai közepét helyezi a rajzolás helyére a program.

  

A kocka magasságának felével (2) el kell tolni felfelé a rajzolás helyét. Ezt abszolút módon a HELY(5,2,5), vagy relatív módon a FEL(2) utasítással is megtehetjük.

Természetesen a TÉGLA utasítás elé be kell illeszteni egy másik textúrát, hogy ne legyen azonos a padló textúrájával. A TNT textúra a Mine4 kategóriában van.

  

Egyéni feladatnak kiadható a további 3 kocka megrajzolása. Gyorsabban dolgozó tanulók a 4 kocka tetejére újabb szintet is rajzolhatnak.

Hívjuk fel a figyelmet a kód másolásának lehetőségére. Ezzel sok gépelési hiba elkerülhető.

 

 

A teljes, működő kódot a súgóból is be lehet másolni a szerkeszőtbe. A Szakkör csoportban található az egyes foglakozások programjai.