Támogatás

Az oldal oktatási célra készült, és folyamatosan fejlesztem, amikor időm engedi. A tárhelyet önerőből tartom fent, ezért bármilyen támogatással segítheted a további működést.

Paypal címem: 
niethammer.zoli@gmail.com

AR marker

A marker egy olyan kép, amelyet a kiterjesztett valóság modellkhez használunk. Nyomtasd ki kb. 10-15 cm méretben, vagy nagyítsd ki egy monitoron!

 

Ez a munka egy hobby project, nem tudományos munka, ezért előfordulhatnak hibásan kialakított részek. Ebben a cikkben összefoglalom a munka menetét, segítve a további hasonló projecteket.

A facebook „Szentes élete régen - képekben, dokumentumokban” csoportban kaptam rengeteg segítséget, elsősorban a feltöltött fényképek, képeslapok formájában.

1.       Anyaggyűjtés: Ez a folyamat volt a legnehezebb, és leghosszabb része a munkának. Rengeteg nyilvános képtárat néztem át, és próbáltam a legnagyobb felbontásban megszerezni a régi képeket. Ezekből a képekből kiderült, hogy jelentősen változott az épület homlokzata az idő múlásával. Végül úgy döntöttem, hogy az eredeti, legelső formát próbálom megrajzolni 3D-ben.


2.       Méretezés: A képeken pixelben lemértem a távolságokat. Ezek alapján át tudtam számolni minden méretet méterre. A magasság adatokat a képen látható emberek magasságából arányosítottam, egy ember 170 cm magasnak véve.


3.       3D modellezés: Az egész modellt a Blender szoftverrel rajzoltam meg 1:10 arányban. A modell fontosabb részeit ezután exportáltam OBJ formátumba.



4.       Webes megjelenítés: Az OBJ formátumú geometria leírásokat a webglbasic fordító programommal raktam össze egyetlen online modellbe.


5.       Látványvilág: A geometria után beállítottam a színeket, a fényeket, és a virtuális kamerákat. Két változat is készült. Az elsőben tetszőleg szögből megnézhető a modell, a másodikban nem lehet a talaj szintjéről elmozdulni, ez a sétálás mód.

ORBIT KAMERA

 

SÉTÁLÁS