Támogatás

Az oldal oktatási célra készült, és folyamatosan fejlesztem, amikor időm engedi. A tárhelyet önerőből tartom fent, ezért bármilyen támogatással segítheted a további működést.

Paypal címem: 
niethammer.zoli@gmail.com

AR marker

A marker egy olyan kép, amelyet a kiterjesztett valóság modellkhez használunk. Nyomtasd ki kb. 10-15 cm méretben, vagy nagyítsd ki egy monitoron!

Új utasítások: HELY, GÖMB, SZÍN, JOBBRA, BALRA, FEL, LE, ELŐRE, HÁTRA

A compiler betöltése után az üres kódot fordítsuk le, majd ismertessük a 3D koordinátarendszert! Ezután a tanulók próbálják ki a navigálást az egérrel, illetve használják a jobb felső sarokban található navigáló ikonokat!
További részletek: http://webglbasic.com/index.php/7-kezdeti-lepesek

A következő lépés a legegyszerűbb geometria a GÖMB megrajzolása lesz. Ilyenkor szoktam elmagyarázni az utasítás fogalmát, majd a paraméterek használatát. Mivel nincs megadva semmilyen paraméter a GÖMB utasításhoz, ezért az alapértelmezett 1 egység sugarú lesz a gömb. Ezt le is szoktuk ellenőrizni úgy, hogy nagyon közel megyünk a 3D gömbhöz, és megnézzük, hogy valóban 1 rács méretű a sugara.

Ezután lehet paraméterrel a gömb tulajdonságait módosítani. A tanulók próbáljanak ki több méretet is!

Egymás után több GÖMB utasítás is beírható, de ugyanarra a helyre kerülnek, vagyis a legnagyobb belsejében lesznek. Meg kell változtatni a második test rajzolási helyét a HELY utasítással. Ennek 3 paramétere is van: x,y, és z koordináta.

 

A rajzolás helyét relatív elmozdulással is lehet módosítani a JOBBRA, BALRA, FEL, LE, ELŐRE, HÁTRA utasításokkal. Ezeknél csak egy paramétert kell megadni, mivel maga az utasítás az irányt tartalmazza. Például a FEL utasítás a Y koordinátát fogja növelni. Az irányok az alapértelmezett kamera nézőponthoz viszonyítva értelmezendő.

Minden gömb szürke, mivel nem adtunk meg a felszínre vonatkozó utasítást. Legegyszerűbb a szín módosítása. Minden olyan geometriára érvényes lesz, ami a SZÍN utasítás alatt található. Vagyis az első sorban megadott szín az összes gömbre érvényes lesz.

A szín paramétere 3 féle is lehet:

-          néhány alapszínt magyar nyelven is megadhatunk: piros, zöld, kék, sárga, lila, fehér, fekete

-          a HTML színek angol nevét is beírhatjuk: red, yellow, lime, stb..

-          a HTML színek RGB kódját is használhatjuk: #00FF45, stb..

Az első órán érdemes a magyar nevekkel kezdeni.

 

A kód mentés csak akkor lehetséges, ha van regisztrált fiókja a tanulónak, vagy az iskolának. Ugyanakkor a baloldali program tiszta TXT szöveg, tehát tetszőleges helyre átmásolható, és elküldhető. (Jegyzettömb programba másolva menthető, e-mailban, facebook bejegyzésben elküldhető, stb.)

Önálló, egyéni feladatnak ki szoktam kiadni, hogy a hiányzó negyedik gömböt is rajzolják meg a tanulók, de kis gömbök közül 2 piros, 2 sárga legyen! Csak az eredményt tartalmazó képet vetítem ki!

 

A teljes, működő kódot a súgóból is be lehet másolni a szerkeszőtbe. A Szakkör csoportban található az egyes foglakozások programjai.