Támogatás

Az oldal oktatási célra készült, és folyamatosan fejlesztem, amikor időm engedi. A tárhelyet önerőből tartom fent, ezért bármilyen támogatással segíted a további működést. 

Paypal címem: 
niethammer.zoli@gmail.com

 

 

Felhasználói módok

Az oldalt három módban is használhatod. Részletek itt olvashatók.

Felhasználási lehetőségek

AR marker

A marker egy olyan kép, amelyet a kiterjesztett valóság modellkhez használunk. Nyomtasd ki kb. 10-15 cm méretben, vagy nagyítsd ki egy monitoron, tabletten!

A Szilassi-poliéder egy konkáv poliéder hét hatszögletű lappal. A tetraéder mellett az egyetlen olyan ismert poliéder, amire teljesül, hogy bármely két lapjának van közös éle. Nevét Szilassi Lajos magyar matematikusról kapta, aki 1977-ben felfedezte.

Tengelyesen szimmetrikus, a szimmetria kétfogásos: egybevágó lappárjai vannak, és a hetedik lapnak ugyanaz a forgásszimmetriája, mint a testnek. 

forrás: https://hu.wikipedia.org/wiki/Szilassi-poli%C3%A9der

3D modell:

Módosítottam a kamera utasítást. Eddig 7 paramétert lehetett használni. Az első a kamera neve volt, majd 3 koordináta a kamera helye, és 3 koordináta a kamera célpont volt.

A kamerák gombjára kattintva azonnal a megadott helyre ugrott a nézőpont. Mostantól egy 8. paraméterben beállítható, hogy hány lépésben közelítse meg az új nézőpontot a kamera.

Ha nem adjuk meg a 8. paramétert, akkor alapesetben ez 20 lépés. Ha nagyon gyors az átmenet, akkor lehet növelni, de lehet 0 is. Ekkor nem lesz animált átmenet!

Szükséges eszközök:

Tanári útmutató:

  • Alakítsunk véletlenszerűen 6 csoportot! Minden csoportban legyen legalább egy eszköz, ami alkalmas a webgl technológia használatára
    Helyezzük el a markeres lapokat az osztályban 6 különböző helyre!
  • A csapatok tetszőleges sorrendben vizsgálják meg a markeres 3D AR modelleket.
  • A tanulók feladata a modellekben a mozgások tanulmányozása, információgyűjtés.
  • Az óra végén a csapatok rendszerezzék az megszerzett információt!
    (Mozgások iránya, sebessége, gyorsulás, szabályos mozgások felismerése.)

Markeres AR használata:

  • A modell egy webgl nyelven megírt HTML oldal, amit le kell tölteni az eszközre. Az eszköz bármilyen operációs rendszerű, kamerával rendelkező számítógép, tablet, telefon lehet.
  • Az modell letöltéshez a QR kódokat kell használni. A kamera engedélyezése után már csak a marker kép felé kell irányítani a kamerát!
  • Minden modell ugyanazzal a markerrel működik, mivel a marker csak a kamera helyzetét segít kiszámolni a valósághoz viszonyítva.
  • A kamera, és a marker is szabadon mozgatható, de a kamera folyamatosan „lássa” a markert!

 

A modellek hagyományos 3D verzióban kamera használata nélkül is megnézhetők:

   
     

Az SDF formátum 3D kémiai modellek leírására alkalmas szövegfájl. Tartalmazza az atomok koordinátáit, és a kötéseket is. Az egyik legnagyobb ingyenes gyűjtemény a https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/ oldalon található. A keresőbe írhatsz kémiai képleteket, vagy angol neveket is. Például a benzint így is lehet keresni: benzene vagy C6H6.

Az 1930-as évektől egy virágzó uradalom fejlődött ki a derekegyházi földeken. A birtok központja a Károlyi-kastély volt, amelyhez több majorság is tartozott. A kastélyt később báró Weiss Manfréd vásárolta meg, aki modern öntözéses gazdálkodást alakíttatott ki a környéken. Szabályos 200x200 méteres táblákra osztották a földeket, és közéjük öntöző csatornákat ásattak. A csatornák táplálására 5 db 300 m mély kutat fúratak. Az öntözést egy erre a célra gyártott "Szent Anna" nevű öntözőhajó oldotta meg.

További adatok a GCDER geoládám leírásásban.

A modellt fényképek alapján Blenderrel rajzoltam, majd OBJ fájl formátumban került a WEBGLBASIC forrásba.